Sugar End: Πώς να κόψετε τη ζάχαρη και με τι να την αντικαταστήσετε

Sugar End: Πώς να κόψετε τη ζάχαρη και με τι να την αντικαταστήσετε

Είναι άσπρη, κρυσταλλική και προσφέρει απλόχερα την γλύκα της όπου την βάλεις. Συνήθως θα την δοκιμάσουμε σε γλυκά και ροφήματα. Μα, σχεδόν πάντα υπάρχει και σε τυποποιημένα προϊόντα. Ακόμη και αν δεν το περιμένουμε τη βρίσκουμε διαρκώς σε τρόφιμα που δε μας πάει ο νους, όπως το ψωμί, τα αλλαντικά, τους χυμούς φρούτων, τις κονσέρβες, τις έτοιμες σάλτσες και άλλα. Τρυπώνει παντού, σα να λέμε. Και όχι μόνο τρυπώνει, αλλά πλέον γνωρίζουμε πως είναι και ιδιαιτέρως επιβλαβής για την υγεία μας. Διόλου τυχαία, της έχει αποδοθεί ο χαρακτηρισμός ως «λευκός θάνατος», μιας και έχει συνδεθεί με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, η αύξηση του σωματικού βάρους και οι καρδιακές παθήσεις. Για τα οδοντιατρικά θέματα, ας μη μιλήσουμε καλύτερα. 

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι, λοιπόν, ανά τον κόσμο μπαίνουν στην διαδικασία να περιορίσουν, αν όχι, να διακόψουν τελείως την κατανάλωση της ζάχαρης αντικαθιστώντας την με άλλες υγιεινές γλυκαντικές ουσίες. Αν ανήκετε και εσείς και αυτήν την κατηγορία, παρακάτω θα βρείτε έναν οδηγό με συμβουλές για το πώς να κόψετε τη ζάχαρη αλλά και προτάσεις για την αντικατάστασή της. Πάμε να δούμε… 

Κάντε έρευνα

Ψάξτε στο διαδίκτυο, ανοίξτε βιβλία και μιλήστε με τον γιατρό σας. Συγκεντρώστε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για την ζάχαρη προκειμένου να κατανοήσετε σε βάθος τους λόγους που θα σας οδηγήσουν να την αποκλείσετε από το διατροφολόγιο σας ή έστω να την περιορίσετε. Ακριβώς επειδή είναι ένα τρόφιμο που υπάρχει παντού, και θα είναι μια δύσκολη διαδικασία ο περιορισμός της, χρειάζεται να είστε σίγουροι γι’ αυτή σας την απόφαση. Άρα, ενημερωθείτε με εγκυρότητα και συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. 

Κόψτε τη μαχαίρι

Και αφού το έχετε πάρει απόφαση, αφαιρέστε την τελείως από την ζωή σας για κάποιες μέρες. Το ξέρω, πως ακούγεται δύσκολο, αλλά θα είναι ζόρικο μόνο το πρώτο διάστημα. Για τρεις μέρες αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση τροφών που αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα, όπως κάνει δηλαδή και η ζάχαρη. Αυτό είναι το ελάχιστο διάστημα που απαιτείται για να «μεταβολίσει» ο οργανισμός σας τις παλιές του συνήθειες και να υποδεχτεί νέες. 

Επιλέξτε τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση

Ως γνωστόν, η κατανάλωση ζάχαρης προσφέρει ενέργεια και κατ’ επέκταση έχουμε καλή ψυχολογία. Αποφεύγοντας την, λοιπόν, το αίσθημα κόπωσης, οι κεφαλαλγίες και η μειωμένη ψυχολογική διάθεση είναι πολύ πιθανά σενάρια. Η λύση βρίσκεται στις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, πρωτεΐνες και φυσικά στο νερό. Ακόμη, για να «βάλετε φρένο» στις ξαφνικές λιγούρες που θα σας καθιστούσαν επιρρεπείς στην ζάχαρη, φροντίστε να τρώτε συχνά και μικρά γεύματα πλούσια σε φυτικές ίνες. Μια καλή ιδέα για σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνες είναι τα Κριτσινάκια με Γραβιέρα Κρήτης από το φούρνο Ντουρουντούς. 

Βάλτε την κανέλα στην ζωή σας

Τα πολλαπλά οφέλη της κανέλας, τα έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο. Εδώ, απλώς θα επισημάνουμε πως προσθέτοντας την κανέλα στο μενού σας, θα βοηθήσετε να κρατηθούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα αποτρέποντας έτσι την επιθυμία για γλυκό. 

Προσέχουμε τις ετικέτες τροφίμων

Όπως είπαμε και στην αρχή, η ζάχαρη υπάρχει παντού. Επομένως, πρέπει να κοπεί από όλες τις πιθανές πηγές εισόδου της στον οργανισμό μας, αν θέλουμε να πετύχει το «πείραμα». Καλό είναι να επιλέγετε ανεπεξέργαστα τρόφιμα όσο γίνεται περισσότερο και να διαβάζετε τις ετικέτες τροφίμων, στο πίσω μέρος της συσκευασίας. Έχετε υπόψη σας, πως η σειρά καταγραφής των συστατικών, δεν είναι τυχαία, αλλά ανταποκρίνεται στην ποσότητα του καθενός. 

Φυσικά, το ότι πήρατε αυτή την απόφαση για το καλό της υγείας σας, δε σημαίνει πως θα στερηθείτε τη γεύση. Πλέον, στο εμπόριο υπάρχει μια πληθώρα επιλογών που αντικαθιστούν εξαιρετικά την ζάχαρη.

Μέλι

Κλασική και διαχρονική επιλογή. Το μέλι το τρώμε από παιδιά καθώς αποτελεί μία θρεπτική τροφή. Είναι πλούσια σε σίδηρο, ψευδάργυρο, κάλιο, βιταμίνη Β6 και ασβέστιο. Επειδή το μέλι το αγαπάμε πολύ και εμείς στο φούρνο Ντουρουντούς, σας προτείνουμε Granola με Χαρουπένιο Μπισκοτάκι Ντουρουντούς για ένα υγιεινό και δυναμωτικό πρωινό.

Πετιμέζι

Φτιάχνεται βράζοντας το μούστο και αποτελεί μία εξαιρετική πηγή βιταμινών A και C, μετάλλων, σιδήρου και ασβεστίου. Φέροντας τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά των σταφυλιών συμβάλει στην καρδιακή προστασία, ενώ διαθέτει και αντιγηραντική δράση. Δοκιμάστε τις Χαρουπένιες Μπουκιές με Πετιμέζι και θα μας θυμηθείτε! 

Στέβια

Αδιαμφισβήτητα, το φυτό στέβια αποτελεί την πιο γνωστή εναλλακτική της ζάχαρης. Είναι περίπου 30 φορές πιο γλυκιά από την κρυσταλλική ζάχαρη και δεν διαθέτει καθόλου θερμίδες. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που επιλέγεται κατά κόρον. Απολαύστε την άφοβα μέσα σε μία λαχταριστή lemon pie του Μάνου Δημητρούλη! 

Ζάχαρη καρύδας

Προέρχεται από τον χυμό της καρύδας, και σε αντίθεση με την κοινή ζάχαρη συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά σιδήρου, ασβεστίου και ψευδαργύρου. 

Μελάσα – Χρυσό σιρόπι

Η μελάσα είναι ένα παχύρευστο σκουρόχρωμο σιρόπι που παρασκευάζεται από ζαχαροκάλαμο. Είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμη κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσεως και βοηθάει σημαντικά στην παχυσαρκία, τον διαβήτη και την ακμή. 

Χαρουπόμελο 

Το χαρούπι είναι μια υπερτροφή που περιέχει πολύ υψηλές ποσότητες ασβεστίου, τριπλάσιες από το γάλα. Ακόμη, αποτελεί καλή πηγή σιδήρου, φωσφόρου, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, καθιστώντας το φάρμακο για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η γεύση του χαρουπιού είναι γλυκιά και απολαυστική, όπως και οι Χαρουπένιες Μπουκιές μας. 

Σιρόπι αγάβης

Τέλος, τι κοινό έχει το σιρόπι αγάβης και η τεκίλα; Παρασκευάζονται και τα δύο από το ίδιο φυτό. Το τελευταίο διάστημα, το σιρόπι αγάβης, έρχεται όλο και πιο δυναμικά στο προσκήνιο και χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα που ασπάζονται την ευεξία και αναζητούν έναν απόλυτα υγιεινό τρόπο ζωής. Στο ίδιο πνεύμα και ο φούρνος Ντουρουντούς σας παρουσιάζει τις Γλυκές Μπουκιές Βρώμης με σιρόπι αγάβης. 

Wheat
Λουλούδι ομορφότερο λένε πως είναι ο κρίνος,
μα στη δική σου ομορφιά μαραίνεται κι εκείνος.
ΣΤΙΧΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ